Garanti & reklamasjon
Reklamasjonstid
Du har alltid to års klagefrist (reklamasjonstid) når du kjøper fra butikk. For varer som ved vanlig bruk er ment å vare mye lenger, kan du klage i fem år. Joggesko og barneleker har typisk to års klagefrist, mens møbler har en klagefrist på fem år (forbrukerkjøpsloven).
Hva gjør jeg?
- Send inn reklamasjon på e-post. Har du bestilt i nettbutikk eller i butikk? Butikk: firmapost@verketinterior.no / Nettbutikk: Netshop@verketinteiror.no
- Ta bilde eller video av skaden, av stempel (ofte under møbelet) og hele produktet.
- Skriv kort om hvor lenge du har hatt varen/møbelet og gjerne hva som har skjedd.
- Legg med opplysninger som: Navn på personen bestillingen står på eller om du har handlet på nett: Ordrenummer (eks: Ordre #123456).
Vi videresender din informasjonen til fabrikk/leverandør. Det kan ta litt ulik tid å få svar, men vi tar kontakt igjen når leverandør har fått gått igjennom skademelding.
Har du ikke handlet varen hos oss, anbefaler vi at du tar kontakt med butikken du har handlet i.